Blog / Galerie handlowe – kluczowy touchpoint reklamowy z precyzyjnym pomiarem widowni od AMS

 

Galerie handlowe jako kluczowy touchpoint reklamowy

To właśnie tutaj co druga wizyta kończy się zakupem. Dlatego obecne w nich nowoczesne, cyfrowe formaty reklamowe stają się istotnym elementem strategii reklamowych i zapewniają efektywne dotarcie do konsumentów.

Czy będąc reklamodawcą można ominąć dotarcie do 15 miliona osób miesięcznie? Nie! A warto pamiętać, że sama oferta AMS generuje 15 milionowy zasięg działań reklamowych w ciągu miesiąca, skupionych w 35 aglomeracjach i funkcjonalnych obszarach miejskich. Jeżeli ponad połowa z nich dokonuje zakupu, to mamy ponad 7,5 mln klientów w zasięgu jedynego formatu reklamowego w galeriach, który jest tak precyzyjnie zmierzony. Skąd to wiadomo? AMS wypracował zaawansowaną metodologię pomiaru widowni nośników Digital Out-of-Home (DOOH) w galeriach handlowych przy użyciu innowacyjnych algorytmów sztucznej inteligencji oraz profesjonalnych technik analizy danych. To sprawia, że nośniki Digital Indoor w galeriach handlowych – bo tak nazywają się te ekrany – są jednymi z najlepiej zbadanych systemów OOH w Polsce.

Działanie: 3 niezależne źródła danych w analizie 24/7

Zaawansowana metodologia opracowana przez AMS opiera się na połączeniu kilku niezależnych źródeł danych, które razem tworzą kompletny obraz widowni. To nie tylko liczba odwiedzin w galerii, ale również ruch wokół konkretnych ekranów wzbogacony o dane demograficzne, które pozwalają trafnie dopasować miejsce do grupy docelowej działań reklamowych.

Podstawą są dane odwiedzin galerii dostarczane przez właścicieli obiektów handlowych. Następnie są one uzupełniane o dane mobilne z Proxi Cloud, które analizują przemieszczanie się osób pomiędzy różnymi obiektami handlowymi. Kluczowym elementem jest monitoring ruchu wokół nośników, realizowany przez instytut CitiesAI, który z dokładnością do godziny pokazuje natężenie ruchu w pobliżu ekranów w alejkach handlowych.

Algorytmy, które sprzedają: jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje reklamę

Dane zebrane z różnych źródeł są analizowane przez zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji. Dzięki nim możliwe jest precyzyjne określenie liczby przejść w określonym promieniu od każdego nośnika oraz wyliczenie liczby kontaktów z reklamą – w poszczególnych godzinach oraz w czasie trwania całej kampanii. Co więcej, algorytmy AI pokazują dane o odbiorcach — z podziałem na płeć i kategorie wiekowe — co umożliwia planowanie kampanii w oparciu o demografię oraz profile behawioralne, m.in. z wykorzystaniem wskaźnika Affinity Index.

Korzyści: pełna kontrola i precyzyjne rozliczenie

Reklamodawcy zyskują kompleksowy obraz widowni nośników Digital Indoor. Liczba kontaktów działań reklamowych jest precyzyjnie dzielona uwzględniając długość ekspozycji w ciągu godziny, a także sezonowość i zmienność ruchu dla poszczególnych dni w galeriach. W przypadku rekomendacji przed kampanią AMS stosuje estymacje na podstawie analizy działań historycznych, natomiast w raportach po zrealizowaniu kampanii – podaje faktyczną liczbę kontaktów z okresu kampanii. Taka precyzja w pomiarach i planowaniu jest odpowiedzią na wymagania reklamodawców, którzy oczekują najwyższego poziomu granulacji w planowaniu i rozliczaniu wyników kampanii DOOH.

Digital OOH w wydaniu AMS to dziś jedno z najbardziej zaawansowanych narzędzi marketingowych dostępnych na rynku – reklamodawcy mogą mieć pewność, że ich kampanie są precyzyjnie mierzone, a budżety inwestowane efektywnie. AMS, rozwijając tę technologię, nie tylko podąża za światowymi trendami, ale wyznacza nowy standard w pomiarze efektywności reklamy zewnętrznej.

 

Waldemar Kruk

Head of Business Intelligence