Blog / Moc synergii – jak 4F przyciąga klientów dzięki DOOH i retargetingowi

Kampania 4F pokazuje skuteczność połączenia kampanii w Digital OOH i retargetingu.

To świetny przykład na to, jak moc synergii skutecznie przyciąga klientów.

Całość opiera się na prostym i jednocześnie skutecznym pomyśle: odbiorca widzi reklamę w przestrzeni miejskiej, następnie dzięki retargetingowi dostaje dopasowaną reklamę na swoim telefonie. Dwustopniowy kontakt zwiększa zaangażowanie i w zależności od celu kampanii zachęca do konkretnych działań.

Jak działa retargeting w kampaniach OOH?

Łączenie różnych kanałów komunikacji pozwala na więcej niż jeden kontakt z odbiorcą. Sekwencyjne komunikaty — od reklamy OOH do mobile’u — zwiększają siłę i trwałość przekazu oraz potęgują szansę na interakcję odbiorcy już po tym, jak widział reklamę. Takie podejście do kampanii reklamowej sprawia, że przekaz jest bardziej utrwalony oraz angażujący. Za rozwiązaniem stoją zaawansowane narzędzia analityczne, które sprawiają, że przekazy reklamowe można precyzyjnie targetować, a dzięki gromadzonym danym – optymalizować przyszłe kampanie. Co więcej, retargeting w OOH działa nie tylko lokalnie — może wspierać kampanie również na rynkach międzynarodowych. To duże ułatwienie dla marek działających w różnych krajach, ponieważ spójność i porównywalność działań to dziś klucz do skutecznej komunikacji globalnej.

Skuteczność w liczbach, czyli kampania 4F

Skuteczność tego podejścia potwierdziła kampania marki odzieżowej 4F promująca odzież narciarską i snowboardową. Celem kampanii było skierowanie klientów do sklepów stacjonarnych 4F, zwiększenie ruchu w 245 salonach klienta oraz poznanie, kto najlepiej reaguje na kampanię. Zintegrowane działania w przestrzeni miejskiej oraz internecie przełożyły się na konkretne wyniki. Kampania DOOH — na Digital CitylightachDigital Indoorach w galeriach handlowych — została zrealizowana w 72 miastach na terenie całego kraju (wszędzie tam, gdzie działają salony reklamowanej marki odzieżowej) generując ponad 3 mln kontaktów, z powtórzeniem przekazu reklamowego, które w retargetingu wygenerowało 682 tysiące kontaktów.

Aż 7,9 proc. osób, które widziały reklamę retargetowaną (na urządzeniach mobilnych), zaangażowało się w interakcję z marką, a CTR  (Click—Through Rate) sięgnął 3,2 proc. Po kontakcie z reklamą OOH, sklepy 4F odwiedziło ponad 195 tysięcy osób, co oznacza wzrost odwiedzalności sklepów klienta o 52 proc.  W odniesieniu do osób, które miały kontakt zarówno z reklamą OOH, jak i retargetowaną w mobile’u, wzrost ruchu wyniósł 105 proc. Co kluczowe — synergia offline i online przyczyniła się do 201—procentowego wzrostu skuteczności kampanii OOH. Wśród tych konsumentów, którzy kliknęli w reklamę na urządzeniu mobilnym, wzrost odwiedzalności salonów 4F sięgnął 279 procent.

Wnioski z kampanii — co warto zapamiętać

  • Połączenie Digital OOH i retargetingu OOH zwiększa skuteczność działań i istotnie wpływa na zwiększenie ruchu w sklepach stacjonarnych
  • Zintegrowanie formatów reklamowych Out-of-Home z digitalem zwiększa szanse na interakcję konsumentów z marką
  • Zaawansowana analityka pozwala na precyzyjne targetowanie i optymalizację przyszłych kampanii

Kampania została zrealizowana przez AMS we współpracy z retargetingOOH.com – firmą odpowiedzialną za dostarczanie rozwiązań o zasięgu globalnym z zakresu retargetingu OOH, pomiaru zasięgu kampanii OOH oraz efektywności kampanii OOH (footfall, zaangażowanie, geoanalityka).

Więcej o przebiegu i efektach kampanii tutaj