Sezon Back to School to czas wzmożonych zakupów.
Raport pokazuje, jak treści DOOH przyciągają uwagę klientów, wpływają na ich decyzje zakupowe w czasie rzeczywistym i przekładają się na realny wzrost sprzedaży.
Galerie handlowe pozostają najchętniej wybieranym miejscem kompletowania wyprawek szkolnych. Wzmożony ruch stwarza doskonałą okazję dla marek, by skutecznie dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, także w mniejszych miastach.
Potencjał zakupowy młodej generacji i preferencje przed nowym rokiem szkolnym
Dane demograficzne pokazują ogromny potencjał zakupowy artykułów szkolnych jeszcze podczas wakacji. Blisko 5 milionów osób w Polsce jest w wieku szkolnym, do tego należy dodać bardzo liczną grupę dzieci i młodzieży z Ukrainy.
Rodzice różnie rozkładają w czasie zakupy wyprawki szkolnej, ale zwykle sierpień to „ostatni dzwonek” na kompletowanie wyprawek i korzystanie z promocji marek dla dzieci. W tym okresie większość zakupów odbywa się w sklepach stacjonarnych – aż 70% rodziców właśnie tam nabywa artykuły piśmiennicze i zeszyty, a co drugi z nich kupuje podręczniki oraz tornistry i plecaki.
Jednocześnie większość rodziców, bo aż 64%, wybiera wyłącznie nowe produkty. Najważniejszym kryterium podczas wyboru artykułów szkolnych jest gust dziecka, cena oraz funkcjonalność.
Generacja Alfa jako wschodzący konsument
Choć są jeszcze dziećmi, już teraz wywierają ogromny wpływ na gospodarkę i kulturę. Generacja Alfa to największe pokolenie w historii, które w nowy sposób wchodzi w interakcje ze światem – płynnie porusza się w świecie wirtualnym i jako wschodzący konsumenci tworzy znaczącą siłę ekonomiczną, wpływającą na 90% zakupów gospodarstw domowych w różnych kategoriach.
Alfy często doradzają dorosłym przy zakupach i same podejmują decyzje. Już od trzeciego roku życia zapamiętują nazwy marek i wybierają ulubione produkty. Sklepy pozostają głównym źródłem ich decyzji. Szczególnie widać to w okresie Back to School, kiedy dzieci nie tylko kompletują wyprawkę, ale też namawiają rodziców na nowe ubrania, buty czy pierwsze kosmetyki.
Marki, które potrafią dostosować się do preferencji młodych ludzi i rosnąć razem z nimi, mają szansę zdobyć lojalnych klientów na lata. Warto przy tym pamiętać, że aż 79% dzieci dysponuje własnymi pieniędzmi.
Galerie handlowe jako główne miejsce zakupów w okresie Back to School
Centra handlowe pozostają jednymi z najczęściej wybieranych miejsc zakupów w Polsce, dzięki szerokiej ofercie, dogodnej lokalizacji i umiejętności odpowiadania na potrzeby konsumentów. Jak pokazują dane, handel stacjonarny w Polsce stanowi 91,5% obrotów, z czego aż 41% sprzedaży należy do centrów handlowych.
Choć wiele uwagi poświęca się dużym aglomeracjom, warto pamiętać, że centra handlowe pełnią ważną rolę także poza nimi – aż 48% obiektów handlowych znajduje się poza 8 głównymi aglomeracjami. Sieci podążają za klientami, lokując obiekty nie tylko w centrach miast, ale również na przedmieściach, dzięki czemu centra handlowe stają się istotnym elementem życia miejskiego i lokalnego, niezależnie od wielkości miasta.
Potencjał ludnościowy, siły nabywczej i podaży handlu jest porównywalny pomiędzy 8 głównymi aglomeracjami i miastami poniżej 100 tysięcy mieszkańców. Handel już dawno dostrzegł, że pieniędzy nie zarabia się wyłącznie w największych aglomeracjach – wielu klientów znajduje się również poza nimi. Mieszkańcy ośmiu głównych miast to tylko 27,1% populacji Polski z dostępem jedynie do 1/3 wszystkich centrów handlowych.
Galerie handlowe przyciągają różne grupy klientów, a wakacje to dla wielu rodzin czas wzmożonych zakupów dzięki szerokiej ofercie sklepów, usług, gastronomii i rozrywki. Blisko 66% dorosłych Polaków posiadających dzieci najczęściej odwiedza centra handlowe. To właśnie tam najczęściej kupowana jest odzież i artykuły szkolne.
Potencjał DOOH w aglomeracjach poza 8 największymi aglomeracjami
Reklama w miejscu sprzedaży przyciąga uwagę, buduje świadomość marki i realnie wpływa na decyzje zakupowe – zarówno w przypadku spontanicznych wyborów, jak i przemyślanych zakupów. Reklamy DOOH w galeriach handlowych akceptuje niemal każdy Polak – aż 93%. Dodatkowo, aż 80% konsumentów deklaruje, że je dostrzega.
Widoczność przekłada się również na decyzje zakupowe. Ponad połowa osób dokonuje spontanicznych zakupów w trakcie pobytu w galerii. Konsumenci są również bardziej skłonni do zakupu marki, jeśli zobaczą jej reklamę podczas wizyty w tym miejscu.
Pamiętaj!
- Aż 48% obiektów handlowych znajduje się poza 8 głównymi aglomeracjami.
- Generacja Alfa wpływa na 90% zakupów gospodarstw domowych w różnych kategoriach.
- Reklamy DOOH w galeriach handlowych akceptuje 93% Polaków, a 80% je zauważa.
- Mieszkańcy ośmiu głównych miast to tylko 27,1% populacji Polski z dostępem jedynie do 1/3 wszystkich centrów handlowych.
- Blisko 66% dorosłych Polaków z dziećmi najczęściej odwiedza galerie handlowe.
Chcesz wiedzieć więcej? Pobierz pełną wersję raportu TUTAJ.